donderdag 25 juni 2009

Reclame voor Idealen.



Kijk eens aan! Noor en Martijn én Tara in een filmpje over Whuffies. Het boek verschijnt in Oktober in het Nederlands en is zojuist verschenen in Amerika. Timo geeft het uit bij A.W. Bruna. Het is bijzonder.

Het is bijzonder dat idealen, authenticiteit én goed-zakendoen samen gaan. Niet goede-doel-zaken-doen, nee, gewoon goed-zaken-doen-met-geld-verdienen-omdat-je-waarde-toevoegt én echt iets te vertellen hebt.

Whuffies als smeermiddel van de nieuwe economie. Whuffies als super-grapje, omdat het de oplossing is voor wereldvraagstukken. Die anders toch vrij saai en ouderwets worden aangevlogen met ingewikkelde methoden. En dat, terwijl de oplossing vaak zo dichtbij is. En ligt in hoe je sámen de wereld bestormt. Eh, of gewoon, hoe je je gedraagt in een groep, wat je zegt, wat je geeft, wat je gunt, wat je krijgt.

En, hoe bouw je dit op? Zo, dat je waarde toevoegt aan mens, maatschappij en de economie. Als vanzelf ontstaat er een Great Place to Live met Business as usual ; )

Ik spreek er graag over. Dus neem even contact op en dan kom ik naar je toe.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Wouw Noor,

Gefeliciteerd:)

Richard Vielvoye zei

Noor,

Het is al weer effe geleden dat we elkaar gesproken hebben, maar wat mij betreft heb jij de whuffie-factor. Uit mijn herinnering, maar zeker ook wat ik over je lees...

Gr,

Richard