dinsdag 24 maart 2009

De VVD én Great Place to Live in één zin!


foto: Gerjanne Tiemens

Wat ik doe was voor mijn vader een groot raadsel. 'Idealen? Fantasten zijn het. Zonder realiteitszin'. Jammer dat mijn vader er niet meer is. Oprichter van de VVD in de Achterhoek en groot voorstander van ondernemen en werken aan de maatschappij.

"Maar nee papa, ik ben een idealist mét realiteitszin. Nog niet zo héél veel mensen hebben het in de gaten omdat ze enkel op het geld letten. Ik op waarde. Toevoegen en creëren. Zodat de dingen in synergie zijn. Gewoon goed. Of je nu VVD stemt of Groen Rechts".

En vandaag. In het FD in de column van Arko van Brakel staan zowaar de VVD én Great Place to Live in één adem genoemd. De overeenkomsten benoemd. Als je het hoogste doel centraal stelt, uitgaat van je eigen zin en motivatie creëer je zomaar een Great Place to Live. De weg ernaartoe is anders. De doelgroep. De onderwerpen.

Maar de dynamiek en intentie zijn hetzelfde. Je brengt dingen in beweging. Je creëert ruimte waarbinnen nieuwe inzichten ontstaan. Gewoon. Door te doen. Omdat je betrokken bent. En onderneemt vanuit je hart.

Arko. Je hebt me een groot plezier gedaan door dit te schrijven. Want wat ben ik trots! En hoe graag had ik mijn vader gebeld nu :: "Pap, ik sta in het FD!! En zie je, het kan wél samen!
Als je maar onderneemt ; )".

En zo is zijn wens voor mij toch uitgekomen: 'Je moet wérken voor de maatschappij'. Ja. Maar wél op mijn manier ; )

3 opmerkingen:

Unknown zei

Wouw Noor! Mooi:)

Miriam Notten zei

Dag Noor, prachtig stuk ... en ik ben in ieder geval trots op je! liefs Miriam

Gerjanne Tiemens zei

Wat een prachtig verhaal en wat mooi dat ogenschijnlijk tegenstrijdige zaken op deze manier toch weer samen komen. :o)